Morfinkalas i skolan

Har hänt mycket idag. Malin hade hållt i morfin som hon trodde var värktabletter och då hade en lärare sett det och tagit dom, det var inte hennes men läraren trodde det. Malin fick gå upp till rektorn och förklara men dom trodde inte på henne, dom trodde atthon hade tagit en tablett och dom skulle ringa hennes mamma, polisen och en ambulaans för att dom ville försäkra sig om att hon inte hade tagit någon. Malin skulle gå iväg, hon ville inte vara kvar i skolan så hon gick ut och jag skulle bara hämta min mobil, när jag kommer ut så ser jag Fouzi sprina åt det hållet som malin gick åt, längre bort ser jag Malin springa för livet, förbi förskolan och då ringer jag henne för att jag ser att Fouzi vänder och går tillbaka till skolan sen möter jag henne vid förskolan och vi kutar därifrån och sätter oss i en port i en kvart typ, sen drog vi hem till Julia och gömde oss där eftersom våra kompisar hade rignt och sagt att polisen letade efter oss båda. När vi kom hem till Julia så började hon göra nudlar åt oss så vi kunde lugna ner oss lite och då ringer Fouzi och jag svarar:

- "Hej det är Pernilla"
- "Hej Pernilla det är Fouzi, har du malin där?"
- "Nej jag har bara hennes telefon hon sprang åt ett annat håll" (Det var en lögn med tanke på att hon stog och viskade bredvid mig)
- "Ljug inte för mig, jag hör att hon är bredvid och viskar. Vart är ni??"

Då bad malin mig att lägga på så jag gjorde det. Sen övertalade jag Malin att vi skulle ringa Fouzi och berätta vart vi va så vi kunde reda ut allt så då fick jag ringa tillbaka till honom och säga vart vi var, sen kom han hem till Julia och pratade med oss sen körde han oss till skolan igen då Malins moster kom och hennes mamma sen satt dom och snackade i flera timmar typ... Som tur är så lyckades jag dra mig ur allting så jag slapp prata med polisen vilket jag egentligen skulle ha gjort eftersom jag hjälpte Malin att gömma sig. Sen var dagen slut...

Jusste, vi hade luciatåg idag, det gick sådär... Vi hoppade över en vers i tomtesången, och Jullan tappade sitt ljus när några sjöng solo och skrek "aaah" så att alla kollade på henne. Haha lyckat luciatåg asså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?:
Kom ihåg mig?

E-post (bara jag som ser den)

Har du en blogg kanske?:

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0