Kladdkaka

Malin och fredrik följde med mig hem idag och vi bakade (sååå ovanligt), det blev kladdkaka :)
Jag har bestämt mig för att dela med mig mina favorit recept på olika godsaker och ni hittar alla recept i kategorin Baktips/Recept!

Kladdkaka

Du behöver:
  • 100 g eller margarin
  • 2 st ägg
  • 2,5 dl socker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 3 msk kakao
  • 2 dl mjöl
Gör så här:

Sätt på ugnen på 175 grader.


Smält försiktigt smöret (eller margarinet) i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron.

Vispa ägg och socker pösigt med elvisp.


Häll i vaniljsocker och kakao och vispa med lägsta hastigheten på elvispen.


Häll i mjölet. Tillsätt sist det smälta smöret. Vispa försiktigt till en jämn smet och häll smeten i en rund form som man kan smöra och bröa om man vill.


Grädda i 175 grader i ca 20 minuter i mitten av ugnen. Om man vill ha en kladdigare kladdkaka så tar man kortare tid i ugnen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?:
Kom ihåg mig?

E-post (bara jag som ser den)

Har du en blogg kanske?:

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0