Jag hatar vintern!!

Jag träffade Lia idag:) Vi fikade och inte så mycket mer än det...

Nu ska jag förklara varför jag valde just denna rubrik... När jag hade sagt hejdå till Lia vid T-centralen så åkte jag till brommaplan. Jag tog en 176a för att annars skulle jag behöva vänta på min buss i brommaplan i 45 min så jag ringde fredrik och frågade om jag kunde gå av vid eknäs och gå till honom och vänta på bussen där eftersom 176an inte går hem till mig. Fredrik kunde inte. Så ringde jag Annie... Hon var inte hemma. Så åkte jag till stenhamra och fick vänta på bussen där... Jag kom till stenhamra ungefär 14.25, min buss skulle gå 15.10, när klockan var 15.18 så hade min buss fortfarande inte kommit så jag trodde dom typ hade ställt in bussen, så jag skickade ett sms och bad Helene ringa mej så hon kanske kunde hämta mej men så kom min buss äntligen ungefär 15.35, så när jag sätter mig på bussen så ringer Helene och jag frågar  om hon kunde hämta mig vid bussen... När jag har frågat så får jag inget svar och när jag kollar på skärmen ser jag att telefonen laddat ur så Helene hade antagligen inte hört att jag frågade. That's my luck! så var jag tvungen att cykla hem 1,2 km i minusgrader, snö och motvind utan varken mössa, vantar eller halsduk. När jag väl sätter mig på cyckeln så märker jag att mina växlar inte funkar så jag var dessutom tvungen att cykla på 3ans växel (Jag har bara 3 växlar), det va ju lagom kul! När jag kommit in så skakar jag så att mina knän vek sig och jag föll pladask ner på golvet, efter ett tag sätter jag mig upp och jag mådde så jävla dåligt och jag frös så mycket att jag började gråta. När jag lugnat ner mig ställer jag mig upp, tar av mig ytterkläderna och går in på mitt rum, vill självklart byta om till mjukisbyxor och tjocktröja. men så kommer jag på att jag fan inte har några mjukisbyxor (!) så jag får sitta med jeans och tjocktröja nu... Lagom lyckad dag! Just nu är Helene, Jerka och Jossan och kollar på hockey så jag är ensam hemma också, dom åkte precis innan jag kom...

Kommentarer
Postat av: Linette

ååh, din stackare:( dt kan inte va så kul...

2008-11-23 @ 22:42:24

Kommentera inlägget här:

Vad heter du då?:
Kom ihåg mig?

E-post (bara jag som ser den)

Har du en blogg kanske?:

Vad har du på hjärtat då?:

Trackback
RSS 2.0